СТАБМАН

Тенденція чистої етикетки не нова, але що вона насправді означає для споживачів?

Незважаючи на відсутність офіційного визначення, за даними Інституту харчових технологів, чиста етикетка означає виготовлення продукту з використанням якомога меншої кількості інгредієнтів і переконання, що ці інгредієнти є продуктами, які споживачі визнають і вважають корисними. [1]

Сьогодні чиста етикетка означає набагато більше, ніж короткий перелік харчових інгредієнтів; це стосується не лише здоров'я, але й прозорості.

Бути прозорим означає бути відкритим і чесним щодо всього ланцюжка постачання харчових продуктів і всіх інгредієнтів, які використовуються в продуктах. Головним чином це пов'язано зі зростанням інтересу до питань сталого розвитку: 67% світових споживачів стверджують, що вони більше дбають про джерела інгредієнтів, ніж рік тому, а 74% очікують, що компанії будуть прозорими щодо своїх джерел сировини. [2]

Що означає чиста етикетка?

  • Видалення небажаних або нездорових добавок.
  • Акцент на прозорості інформації про інгредієнти та їх джерела.
  • Вимагання більшої екологічної відповідальності.

Джерело: Innova, Global Trends in Clean Label 2023 .

Для споживачів натуральне означає здорове та краще

Однак сам термін «чиста етикетка» незнайомий багатьом споживачам. Відповідно до глобального звіту FMCG Gurus [3] , 41% споживачів чули цю фразу стосовно їжі та напоїв. Хоча люди можуть не повністю розуміти цей термін, вони часто асоціюють його з натуральним – без добавок/без консервантів – і здоровим.

Вважається, що продукти з меншою кількістю інгредієнтів або продукти з кращою поживною цінністю кваліфікуються як чисті

Незважаючи на неоднозначність терміну, 78% споживачів вважають його привабливим, коли їм надають визначення. Таким чином, ринок є свідком зростання кількості продуктів, які стверджують, що виготовлені «тільки з трьох інгредієнтів».

Важливо зазначити, що не всі добавки потрібно видаляти з чистих етикеток продуктів. Основна увага приділяється наданню споживачам прозорої та зрозумілої інформації, включно з джерелами таких добавок. Багато споживачів стурбовані технічним або синтетичним звучанням харчових інгредієнтів, таких як номери e, навіть якщо деякі з них є природними.

Для сучасних покупців життєво важлива прозорість від брендів і виробників — у формі натуральних, простих і зрозумілих списків інгредієнтів.

Чиста етикетка також передбачає екологічніші, менші та здоровіші продукти

Тенденція чистої етикетки зросла паралельно з відразою споживачів до штучних інгредієнтів. 1 із 3 світових споживачів вважає натуральні інгредієнти одним із найважливіших аспектів здорової їжі та напоїв, поступаючись лише свіжості [5] . За даними Tate & Lyle Research , 94% світових споживачів читають етикетки продуктів і віддають перевагу напоям без штучних інгредієнтів.

Оскільки споживачі можуть не мати чіткого уявлення про те, що насправді є штучним або неприродним, вони шукають продукти, виготовлені зі справжніх, чистих і знайомих інгредієнтів. Чисте маркування часто розглядається як гарантія хорошої якості та здоров'я.

Інтерес споживачів до чистого та здорового харчування також спонукав їх уникати алергенів та інгредієнтів, пов'язаних з непереносимістю, але з міркувань способу життя, а не медичних. Це призвело до збільшення кількості тверджень про «не містить» на упаковці, оскільки вони сприймаються як більш здоровий і чистий вибір їжі. Це те, що Mintel називає новим кроком до чистої етикетки. [6]

Споживачі готові платити додатково

Згідно з опитуванням Innova Health and Nutrition Survey (2022), приблизно 2 із 3 споживачів стверджують, що чисті етикетки впливають на їхні рішення про покупку. Дослідження також виявило, що майже половина світових споживачів готові були б платити більше за чисті етикетки, а жителі Азії ще більш схильні платити більше.

Але найцікавіший висновок, особливо в цьому складному економічному кліматі, зроблено в недавньому дослідженні Ingredion. Відповідно до нього, незважаючи на інфляцію, 78% світових споживачів готові платити додатково за чисту етикетку (= натуральні, органічні або нештучні інгредієнти). [7]

Однак варто пам'ятати, що найважливіше – це чітко та зрозуміло повідомити основні переваги продукту. Це єдиний спосіб зробити його вартим грошей споживачів.

Джерела

  1. New Food 2023. https://www.newfoodmagazine.com/article/91202/cont...
  2. Innova, Global Trends in Clean Label 2023.
  3. FMCG Gurus: The importance of clean label 2023. https://fmcggurus.com/blog/fmcg-gurus-the-importan...
  4. Tate & Lyle 2022. https://www.tateandlyle.com/news/how-can-natural-f...
  5. Innova Lifestyle & Attitudes Survey 2022: Innova Trends Survey 2023
  6. Food Navigator Europe 2022. https://www.foodnavigator.com/Article/2022/08/04/H...
  7. Ingredion: proprietary global consumer research (ATLAS 2023).

Контакти:

+380 (50) 037 41 37
+380 (96) 049 33 14
+380 (67) 149 93 45
stabman.ingridients@ukr.net
ТОВ "СТАБМАН"
Україна, 61058, м. Харків, вул. Культури, будинок 16 а
Хочете дізнатись більше?
Залиште свій номер телефону і ми вам зателефонуємо!
Або зателефонуйте нам зараз:
+380509880784
Made on
Tilda